Mirrors

Can you escape?

IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Jude's cel

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jude

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 11-02-14

BerichtOnderwerp: Jude's cel   do feb 13, 2014 8:31 am

Jude's cel is als alle andere, grauw, leeg en maar één klein raampje met tralies ervoor. Naast de standaard dingen, zoals een bed, toilet, kast en een wastafel, liggen er vaak ook allerlei geleende boeken uit de bibliotheek verspreid en papieren waar hij soms maar een paar strepen op heeft getekend. Het zijn niet veel spullen, maar meestal is zijn cel rommeliger dan de meeste, door de rondslingerende dingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Jude

BerichtOnderwerp: Re: Jude's cel   do feb 13, 2014 8:37 am

In kleermakerszit zat Jude op zijn bed, verschillende bekladde papieren voor hem uitgespreid en daarnaast een stapeltje boeken, waarvan hij er één had gepakt waar hij nu met zijn neus in zat. Hij had al aardig wat boeken hier doorgespit, zoekend naar ook maar een beetje informatie over deze gevangenis. Want nee, toen ze hem hier ingegooid hadden, hadden ze niet de moeite genomen om hem even uit te leggen hoe het hier precies in elkaar zat, dus was het nu aan hemzelf om uit te zoeken wat hem hier zou helpen. Met zijn vrije hand trok hij de capuchon van zijn vest over zijn bijna witte haren. Hij verstopte vaak zijn gezicht eronder, want het was geen pretje hier om op te vallen, of het nou goed of slecht was. Opvallen was gewoon iets wat je niet moest doen, want mensen pikten je er altijd uit.
Profiel bekijken
Marina

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 31-01-14

BerichtOnderwerp: Re: Jude's cel   do feb 13, 2014 8:46 am

Het was deze keer Marina's taak om langs een rij van de cellen te lopen en te checken of alles wel goed ging. Bij een aantal cellen was het een beetje rumoerig geweest, iets dat ze had moeten sussen. Gelukkig voor Marina was ze in een jaar veel beter geworden met het hendelen van dit soort opstootjes. Eerst was ze nog wat onzeker geweest, maar al snel was ze zekerder van haar zaak hier geworden en kon ze krachtiger tegen de gevangenen spreken. Tot op zekere hoogte dan. Marina kwam langs een van de cellen en keek naar binnen. Er zat iemand op bed met een capuchon op zodat hij of zij amper te zien was. Ze keek even op haar lijst me namen. Het was natuurlijk de bedoeling dat ze iedere gevangene wel wist, maar dat deed ze niet, sommige namen kon ze gewoon niet onthouden. Hier zat dus ene Jude. De naam die haar deed denken aan het liedje van The Beatles. Ze tikte kort even op de tralies. "Gaat alles goed daarbinnen?" vroeg ze op haar gebruikelijke rustige en vriendelijke toon.

Jude

BerichtOnderwerp: Re: Jude's cel   do feb 13, 2014 9:20 am

Van verre af kon Jude de voetstappen al aan horen komen en hij spitste zijn oren goed. Hij kende nog niet veel van de bewakers hier en had ze alleen van een afstandje kunnen observeren. Zelfs zonder ze te kennen had hij echter een haat aan ze. Zij hielden hem tegen, zij hielden hem weg van zijn wereld. Een wereld die hij nog lang niet was vergeten en zeker van plan was om naar terug te keren. Maar al haatte hij ze, hij had ze nog steeds nodig als hij hier wilde ontsnappen. Hij hield zijn blik op zijn boek gericht, niet binnenkrijgend wat erin stond, maar aan het opletten op de naderende voetstappen. Zodra er een klink en een vrouwelijke stem was te horen, nam hij de tijd om langzaam op te kijken en zijn boek neer te leggen. Terwijl hij zijn capuchon iets naar achteren duwde zodat zijn gezicht tevoorschijn kwam, toverde hij een nonchalant glimlachje op zijn gezicht, iets wat hij nog net kon opbrengen. 'Wat denk je zelf?' Vroeg hij aan de jonge vrouw die hij inderdaad herkende als één van de bewakers.
Profiel bekijken
Marina

BerichtOnderwerp: Re: Jude's cel   do feb 13, 2014 9:36 am

Marina keek naar de jongen waarvan ze het gezicht nu kon zien. Het was een vrij vriendelijk en schattig gezicht. Een beetje ongemakkelijk probeerde ze terug te lachen. "Natuurlijk. Dat is een domme vraag, mijn excuses." Even haalde ze een hand door haar kastanjebruine haar. Ze inspecteerde zijn cel even. Het was rommelig, maar het zag er bewoond uit. Iets dat je niet over alle cellen kon zeggen. Ze krabbelde even achter zijn naam neer dat het er prima uitzag. Aan zijn gedrag leek niet zo heel veel verdacht. Er lagen wel veel boeken en papieren, maar dat hoefde niets te betekenen. Voor de zekerheid gebaarde ze even naar de vele boeken op zijn bed en de grond. "Is er iets specifieks waar je over leest?" Ze wist zelf ook wel dat niet alles beschikbaar was in de bibliotheek, maar je kon er wel dingen vinden over oud Willow Creek.

Jude

BerichtOnderwerp: Re: Jude's cel   do feb 13, 2014 9:50 am

Jude wenkbrauw schoot even omhoog bij de reactie van de vrouw. Veronschuldigde ze zich nu echt? Misschien had hij zijn zwakke plek gevonden. Hij had nog geen één van de bewakers iets aardigs horen zeggen tegen of over de gevangenen en als hij het hiermee moest doen, vond hij dat prima. Natuurlijk zei een verontschuldiging niet alles, maar het was een begin. Met het boek nog in zijn hand, kwam hij glimlachend overeind en liep rustig richting de tralies. Terwijl hij zijn capuchon nu helemaal van zijn hoofd liet vallen waarbij zijn warrige haren tevoorschijn kwamen, haalde hij zijn schouders op. 'Ook al zeggen jullie dat er niet te ontsnappen valt, je begrijpt vast wel dat ik het toch moet proberen, niet?' Zei hij het boek tegen de tralies drukkend. 'Jammer genoeg heb ik tot nu toe niets relevants gevonden en jij kan me er ook niet bij helpen denk ik zo.' Zei hij met een verscholen grinnik, zijn ogen strak op die van de vrouw gericht.
Profiel bekijken
Marina

BerichtOnderwerp: Re: Jude's cel   do feb 13, 2014 8:38 pm

De jongeman kwam naar haar toe lopen. Nu pas kon ze hem echt goed zien. Een knap, jongetje was het meer. Hij leek een stuk jonger dan zij was. Of ze wist niet helemaal hoe jong zijzelf eruit zag. Marina keek even naar zijn boek en knikte langzaam. "Ik snap inderdaad dat het lastig is om te accepteren dat je hier nu eenmaal zit," zei ze langzaam en besloot dat het boek dat hij las geen kwaad kon. "Maar ik denk dat ik je moet teleurstellen. Niemand komt hier weg." Ze legde de nadruk op niemand en glimlachte voorzichtig. Ze bedoelde dat ook zij als bewaker niet zo snel weg kon hier. Dat ging echt niet zomaar. Hoewel ze wel ontzettend veel wist over de gevangenis, ook zij had bepaalde dingen moeten ondertekenen voordat ze hier kwam. Een hele kleine zucht verliet haar lippen en ze keek even om zich heen naar de andere boeken in zijn cel. "Ik snap je wel," voegde ze er nogmaals aan toe. Het was niet fijn hier. Het kwam niet eens in de buurt van iets fijns. Het was een lugubere en angtaanjagende gevangenis vond zij zelf. Marina wist ook dat ze niet de enige was die er zo overdacht. Dan had je ook nog de gevangenen die volgens henzelf niets gedaan hadden en bleven volhouden dat ze hier niet hoorde. Je had er zo eentje verderop in de gang die alsmaar bleef schreeuwen en roepen.

Jude

BerichtOnderwerp: Re: Jude's cel   vr feb 14, 2014 3:53 am

Zijn mond krulde op tot een sluw glimlachje en hij liet de zijkant van zijn lichaam tegen de tralies aanleunen. Zodra ze het boek had bekeken, sloeg hij het met één hand dicht en liet het zakken tot zijn am terug naast hem hing. ' Achja, dat zullen we dan wel weer zien. Ik moet toch iets al tijdverdrijf hebben?' Zei hij op nonchalante toon, zonder de bedoeling te hebben om een vraag te stellen. Hij liet zijn blik voor een paar seconden zakken naar het boek in zijn handen voor hij weer opkeek. Dit was één van de weinige keren dat hij neer kon kijken op de persoon die voor hem stond en om eerlijk te zijn, vond hij dit fijner dan iemand die boven hem uittorende. 'Wat doen jullie bewakers eigenlijk om je vrije tijd te vullen? Ik kan me niet voorstellen dat er voor jullie hier veel interessante dingen te doen zijn.' Hij hield zijn stem laag en ietwat onverschillig, zorgend dat hij niet te veel interesse zou tonen.
Profiel bekijken
Marina

BerichtOnderwerp: Re: Jude's cel   vr feb 14, 2014 4:00 am

Marina bestudeerde Jude eventjes en krabbelde toen even achter zijn naam dat hij blijkbaar graag wilde ontsnappen. Daar zou hoe dan ook wel op gelet wordne. Als het niet door haar was, dan wel op anderen. Rustig haalde ze haar schouders op bij zijn vraag en dacht er eventjes over na. "We hebben niet zo erg veel vrije tijd. Maar ik vul die tijd graag met het lezen van een boek of slapen, aangezien ik daar niet veel tijd voor heb," zei ze met een nog altijd vriendelijke glimlach. Ze vond het een vrij normale vraag. Ze besprak haar interesses en doen wel vaker met wat gevangenen. "Er is niet veel te doen inderdaad," voegde ze eraan toe. "Maar we hebben een dagtaak aan iedereen die hier zit, dus vervelen doen we ons niet." Even bestudeerde ze haar lijst me namen om te kijken wie er nog meer op dezelfde rij zaten als Jude.

Jude

BerichtOnderwerp: Re: Jude's cel   vr feb 14, 2014 10:59 am

Jude's ogen schoten naar het blad zodra de vrouw zich daarop richtte en wat opschreef. 'Je schrijft toch niks slechts over me?' Vroeg hij geamuseerd, omdat hij zelf ook wel wist dat alleen de negatieve dingen werden opgeschreven. Wat had het voor zin om iets positiefs te schrijven over de gevangenen hier? Het was niet dat ze als ze goed gedrag toonden, ze eerder weg mochten uit dit hol. Nee, iedereen zat hier voor de rest van zijn leven als het aan de gevangenis lag. 'Je leest? Dat zou moeten betekenen dat de bewakers hier niet allemaal een stelletje ezels zijn, moeilijk te geloven om eerlijk te zijn.' Lachtte hij zacht en keek haar met een scheve glimlach aan. 'Sorry, maar ik zie mensen die hier vrijwillig zijn, niet als erg slim.' Hij haalde kort zijn schouders op en nam wat meer afstand van de tralies terwijl hij rustig terugliep naar zijn bed, alle rondslingerende boeken en papieren ontwijkend.
Profiel bekijken
Marina

BerichtOnderwerp: Re: Jude's cel   vr feb 14, 2014 11:17 am

Marina keek even een tijdje naar Jude die weer weg liep van de tralies. "Nee, nee. Niets slechts," zei ze nog altijd rustig. Gelukkig was ze niet echt iemand die zich snel boos kon maken om het gedrag van de gevangenen. Ze vond de afkeur juist heel begrijpelijk. Even perste ze haar lippen op elkaar en haalde tegen niemand in het bijzonder haar schouders op. "Lezen is erg fijn in een omgeving waar fantasie en vrolijkheid niet erg veel ruimte hebben, zelfs voor mensen die misschien niet heel slim zijn." Marina wist van zichzelf dat ze niet de slimste was. Buiten talen was ze nooit goed geweest in leren, bovendien was ze veel te naïef voor deze wereld en eigenlijk ook veel te naïef voor een functie als bewaker hier. Dat wist ze wel. Maar na haar mislukte poging om het leger en de marine in te gaan, was dit een van de weinige opties geweest. Ze had geen spijt. Het gaf haar voldoening en het gevoel dat ze nog iets goed kon doen. Misschien was ze dan wel een naïeve bewaakster, maar had ook haar positieve kanten hier.

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Jude's cel   

Jude's cel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Mirrors :: Het RPG :: De cellen-
Ga naar: