Mirrors
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mirrors

Can you escape?
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het atelier

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Mykholas

Mykholas


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 12-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Het atelier   Het atelier Icon_minitimeza feb 15, 2014 8:27 am

Misschien is atelier niet zo'n goede benaming voor deze ruimte: het is meer een kruising tussen een werkplaats en een beeldendevorminglokaal. Op deze plek kunnen gevangenen hun creatieve driften uiten. Dit zijn niet alleen de gebruikelijke kunsten, (zoals tekenen, schilderen en boetseren) er wordt namelijk ook aan dingen als beeldhouwen of houtbewerking gedaan, al is dat wel onder toezicht en met toestemming.
De ruimte is vrij groot en goed verlicht, aan de zijde tegenover de deur bevinden zich grote ramen. In de ruimte zelf staan vier grote, vierkante tafels (ehm... 3x3 meter ofzoiets), tegen twee wanden staan kasten met hout, verf, papier, gereedschap, kwasten, potloden en alle andere zooi die iemand hier zo kunnen gebruiken. Daarnaast staan er wat machines die voor houtbewerking gebruikt kunnen worden, maar die kunnen alleen met een sleuteltje geactiveerd worden door een bewaker en mogen alleen onder toezicht worden gebruikt.


Personen: Er passen vrij veel personen in de ruimte, laten we zeggen dat er ongeveer 15 kunnen werken zonder al te veel door een ander in de weg gezeten te worden.

Regels: Naja, de gevaarlijke machines kunnen niet gebruikt worden zolang ze niet geactiveerd zijn en de gevaarlijke gereedschappen liggen in een afgesloten kast. En weet ik veel, gehoorzaam de bewakers enzo...
Terug naar boven Ga naar beneden
Isabelle.

Isabelle.


Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 01-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimema feb 17, 2014 9:59 am

Er waren nog niet heel veel mensen toen Isabelle het atelier binnenliep. Dat vond ze fijn, ze had het niet zo op overvolle ruimtes. Ze pakte een vel papier en een tekendoos en nam plaats aan een tafel in de hoek bij een klein raam. Achter haar stonden gevaarlijk uitziende machines die ze wel herkende van handvaardigheid toen ze nog op school zat. Daar moest ze niets van hebben. Langzaam en zachtjes om niemand anders te storen maakte ze de houten doos open en koos een potlood met een scherpe punt en zette die voorzichtig op het papier. Haar tekening was zoals zij in Willow Creek; voorzichtig, binnen de lijnen. Op het papier had ze de lijnen zelf gezet, maar hier werden die voor haar getekend. Het was voor Isabelle moeilijk om het te aanvaarden. Met haar duim veegde ze over de potloodstreken op haar blaadje zodat deze vervaagden en een schaduw achterlieten. Het houtskool op haar vingers maakte afdrukken op het papier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Grim

Grim


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimema maa 03, 2014 8:22 am

New? If it's okay? Wie met Grim wilt meeten, ga je gang~
---

Ze waren nooit ingewikkeld geweest, zijn kleine hout-sculptuurtjes. Ze waren ook niet professioneel of goed afgewerkt, ze waren niet gemaakt door ontzettend vaardige handen, ze waren gewoon gecreëerd in zijn eenzame tijd. Waarin hij zich verveelde maar geen weg naar buiten had, doordat hij omringd was door alleen maar bos, groen en dieren. Geen vrienden, gelimiteerde manieren van tijdverdrijf. Dus ging hij maar dingen vinden om te doen.
Grim keek even naar het houten beeldje in zijn grote hand. Zijn andere hand hield een scalpel vast, waarmee hij wat hoekjes van het beeldje af sleep. Hij had vaak alleen maar een mes gehad en schuurpapier, dus hij maakte uit gebrek aan ervaring geen gebruik van de houtmachines in het atelier. Kleine mesjes, scalpels, het werkte toch prima. Hij keek even op van zijn sculptuur, iets wat hij af en toe even deed om te zien wat voor een prachtige dingen de anderen maakten. Het maakte hem lichtelijk jaloers, andermans talent. Deels omdat hij wist dat hij zelf dat talent niet had. Zijn talent lag ergens anders, wat hem terugbracht naar het vorm geven aan zijn beeldje, omdat hij niet aan dat specifieke talent wou denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucien

Lucien


Aantal berichten : 168
Registratiedatum : 09-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimema maa 03, 2014 10:56 am

If I may.

Lucien stond in de hoek van de ruimte naast de deur te kijken naar wat Grim zat te doen. Deze gevangene was hout aan het bewerken met een scalpel, dus daar moest toezicht bij zijn. Zo werkte dat in een gevangenis. Denk je is in wat een levensmoede gevangene kon doen met enkel een scalpel. Van simpele zelfmoord tot gewone moord om daarmee zijn eigen dood te verzekeren. Ergens vond Lucien het wel zielig dat het zo moest, maar hij begreep het ook wel weer. Toch vond hij het vervelend als hij op dit soort gevangenen moest letten. Dan moest hij namelijk stilzitten en moest een normaal uniform aan, in plaats van het trainingsuniform dat hij anders altijd aanhad. Deze broek zat te strak, juist omdat hij lossere broeken gewend was. En ook het overhemd sloot hem te nauw om de keel, enkel en alleen omdat hij meer ruimte gewend was. Het enige wat bij hem strak zat was zijn shirt als hij sportte, omdat het hem dan weer irriteerde als hij fladderende kleding om zich heen had.
Toch stond zijn gezicht vrolijk als altijd, omdat hij zo geboren was en omdat hij altijd de positieve dingen probeerde te zien. Hij wierp af en toe een blik op wat er ontstond in Grim handen en zag er niet veel in, maar bedacht zich dan dat hij geen kunstkenner was en wel vaker niets zag in de meest geprezen schilderijen. Ook had hij Grims dossier gelezen, zoals hij nu met elke gevangene deed die binnen werd gebracht, en had ontdekt dat hij een Mirror was. Dit was voor Lucien de kans om te ontdekken wat een Mirror zijn min of meer inhield en te beginnen met helpen. Hij had één van hen eigenlijk nog nooit kunnen spreken. Nu hoopte hij maar dat deze persoon in zijn goede bui verkeerde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Grim

Grim


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimema maa 03, 2014 12:16 pm

You may :3
---

Hij zag het wel. Hij was niet blind, ondanks zijn troubled mind. Hij zag het echt wel, kon het ook wel voelen, die twee kijkers die zich in zijn schedel boorden. De blik was afkomstig van de bewaker in de hoek, die toe keek naar hoe hij met een scalpel om ging, alsof hij het voorwerp elk moment kon gaan gebruiken om een eind aan zichzelf te maken. Alsof hij niet vaardig genoeg was en hij zo een vinger minder zou wegen. Of nog belangrijker: alsof hij iemand zo zou aanvallen met het voorwerp. Nee, die bloedlust was er niet. Die welbekende agressie was niet aanwezig, hij voelde het kokende bloed niet, of zijn wilde hartkloppingen of zijn hoofd dat voelde alsof het in vuur en vlam stond. Hij was kalm, beheerst, gecontroleerd, een gevoel dat hij vaak had moeten missen.
Hij zuchtte even en sleep nog een hoekje van het hout af. Hij voelde nog steeds dat de bewaker naar hem keek en begon uit zichzelf plotseling te praten. 'Hé... Ik ben niet zo levensmoe dat ik mezelf van kant ga maken, ik vind juist dat ik in een gevangenis hoor... En ik heb in dagen geen spiegel meer gezien, dus...' mompelde hij, misschien niet erg levenslustig, maar het bleef natuurlijk een gevangenis vol psychopaten waar hij zat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucien

Lucien


Aantal berichten : 168
Registratiedatum : 09-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimedi maa 04, 2014 3:59 am

Lucien keek op toen Grim tegen hem begon te praten. "Tja, ik kan er niets aan doen dat ik hier moet staan," zei Lucien. "Regels zijn regels en die gelden ook voor Mirrors." Hij ging tegenover de jongen op de tafel zitten. "Voor hetzelfde geld was je nu in een slechte bui geweest en had je het wel gedaan, als je er zo eentje bent." Het was allemaal wel ingewikkeld hoe het zat met de regels van de gevangenis en de Mirrors. Sommigen van hen konden zich als echte gevangenen gedragen in hun slechte bui, maar dat gold bij lange na niet voor iedereen. "Of ben je nu in een slechte bui?" vroeg hij nieuwsgierig. Als dit Grims slechte bui was, zou hij hem erg graag meemaken in een goede bui. Dan verwachtte hij eigenlijk wel een superblij persoon met wie je veel kon lachen en die heel veel zin had in het leven. "Trouwens, waarom zou jij in een gevangenis horen?" vroeg hij. Zoals hij zichzelf al zo vaak had voorgenomen, wilde hij de Mirrors helpen en dat kon hij makkelijker als hij wist wat er in hun hoofden omging.
Terug naar boven Ga naar beneden
Grim

Grim


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimedi maa 04, 2014 4:53 am

Grim's handelingen met hout stopten even toen de bewaker begon te praten, zijn vingers bleven echter spelen met het ruwe beeldje. Hij hief zijn hoofd iets en keek op, maar keek hem niet direct aan. Zijn ogen gleden licht langs de man heen, alsof hij zich niet helemaal kon focussen, terwijl hij dat vooral deed omdat hij niet van oogcontact hield. De bewaker ging op de tafel zitten en sprak zijn eigen gedachten uit over het letten op mensen. Grim begreep de gedachten er wel achter, hij was een gevaar voor zichzelf en voor anderen. Het was alleen een vervelend gevoel om onder toezicht te staan, hoewel hij wel gestopt kon worden als hij toch levens in gevaar ging brengen.
'Of ik in een slechte bui ben...? Nee, ik zit meer in een grijs gebied. Ik voel me niet uitermate slecht, maar ook niet bepaald goed. Het glas is noch half leeg, noch half vol, bij wijze van spreken.' sprak hij en pakte een stukje schuurpapier, waarmee hij het houten beeldje glad begon te schuren. Hij keek niet meer naar de bewaker, maar hij was één en al oor. 'Ik zie mezelf als een gevaar, als een soort balling, maar dan verbannen uit de maatschappij. Ik vind niet dat ik vrij rond moet lopen. Dat is waarom.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucien

Lucien


Aantal berichten : 168
Registratiedatum : 09-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimedi maa 04, 2014 5:08 am

"Oké," antwoordde Lucien. Dat was nieuw voor hem. Hij had altijd gedacht dat Mirrors of in een goede bui zaten, of in een slechte en dat er geen grijs gebied nodig was. Toch leek het hem maar beter om een Mirror op deze manier tegen te komen dan in een slechte bui. Hij volgde Grims handen met zijn ogen en bedacht wat hij verder nog kon zeggen. "Waarom zou je een gevaar zijn?" vroeg hij nieuwsgierig, ervan uitgaande dat Grim het wel zou zeggen als zijn vragen te ver gingen. "Ik bedoel, ben je in staat te moorden, of weet je dat andere Mirrors daartoe in staat zijn en wil je niet dat het jou ook overkomt?" Lucien zat echt voor vragen. Zijn Franse gedachten vlogen constant heen en weer tussen verschillende mogelijkheden en ideeën over Mirrors. Hij volgde Grim nog steeds, benieuwd naar wat er in zijn hoofd om zou gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Grim

Grim


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimedi maa 04, 2014 5:54 am

Het klonk vast raar, immers had hij de psycholoog ook weten te verbazen. Hij wist niet eens of het logisch klonk, dat hij zich grijs voelde. Hij kon zichzelf maar moeilijk definiëren, het voelde vaak alsof hij vast zat in een overgang, hij zag dingen in zijn dromen, hij kreeg gedachten die pasten bij zijn mirror-zelf, gedachten die hem tot in de late uren wakker hielden. Maar of het dan mirror-gedrag was of niet, hij had geen idee. Zijn mirror-zelf, zijn eigen persoonlijkheid, zijn scala aan psychische stoornissen, het liep teveel in elkaar over. Het was gewoon een wirwar in zijn hoofd. 'Het klinkt raar, ik weet het.' mompelde hij nog en trok kort een pijnlijk gezicht toen het schuurpapier over de huid van zijn hand schuurde. Witte strepen waren zichtbaar over zijn huid, maar hij zag nog geen bloeddruppels opwellen. Het zou alleen rood worden, dat wist hij uit ervaring. Hoe vaak hij zijn hand wel niet open had geschuurd, gesneden of gekrast, hij was de tel al kwijtgeraakt. Hij wreef even over de pijnlijke huid en schuurde verder aan het beeldje, zorgde ervoor dat alle splinters en de ruwheid verdwenen. Hij verwachtte de volgende vraag al, die was vanzelfsprekend na zijn antwoord over hoe hij een gevaar vormde. 'Laat ik maar zeggen dat ik al iemand van het leven heb beroofd en genoeg andere pogingen heb gedaan nadat ik in de buurt van spiegels kwam.' sprak hij kort. Hij zag niet in waarom hij dat moest verbergen. Het kon immers zo opgezocht in zijn documenten. Daar stond alles in wat hij ooit had gedaan, zelfs het illegale jagen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucien

Lucien


Aantal berichten : 168
Registratiedatum : 09-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimedi maa 04, 2014 10:57 am

Met dat antwoord bedacht Lucien zich dat hij beter moest worden in het lezen van de dossiers, omdat zoiets erin gestaan moest hebben. Maar hij wist het nu in elk geval. Het was niet zo dat hij nu minder medelijden had met de Mirror, omdat hij nog steeds een Mirror was en er waarschijnlijk niets aan kon doen. Hij was harteloos tegenover alle andere moordenaars in deze gevangenis, maar niet tegenover de Mirrors. Hij had daar een soort van zwak voor, mensen die in een situatie als dit werden gebracht, zonder dat ze er iets aan konden doen. Er zou naar een geneesmiddel gezocht moeten worden, in plaats van ze allemaal maar in een gevangenis te dumpen om de rest van de mensheid veilig te houden. Lucien volgde nog steeds de handen van Grim, die bezig waren met het beeldje. Nog steeds zag hij geen vorm, maar hij snapte hoe dat voort kon komen uit iemand die zichzelf beschreef als grijs en op het moment gevoelensloos. Hij vroeg zich ook af of dit de slechte bui zou zijn of de goede van Grim. Dus of de jongen zou gewoon vrolijk kunnen worden, of depressief. De uitkomst achterhalen was simpel, maar hij ging dit soort mensen niet expres blootstellen aan spiegels.
Terug naar boven Ga naar beneden
Grim

Grim


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimedi maa 04, 2014 11:59 am

In een poging om de negativiteit die opspeelde te verbannen, besloot hij afleiding te zoeken van zichzelf zodat hij niet terug ging kijken naar slechte herinneringen. Hij hield zich graag op een arm-lengte afstand van mensen, figuurlijk gezien, maar soms merkte hij dat hij toch wel enige communicatie nodig had. 'Mag ik vragen,' Hij hief zijn hoofd halverwege zijn zin en keek Lucien nu wel direct aan. 'Hoe je hier bent gekomen? Want ik denk maar, waarom Alaska?' Zijn handen lagen stil op tafel, zijn blauwgroene ogen verrieden niets anders dan nieuwsgierigheid. Meer dan dat wou hij niet laten zien. Hij kon zichzelf redelijk goed verbergen, zijn gevoelens compleet voor zichzelf houden en niet laten zien aan de buitenwereld. Niemand hoefde te weten hoe hij zich voelde. Daar had niemand wat aan, zeker hij niet. Het ging niet zomaar over, hij vreesde zelfs dat het nooit over zou zijn. Maar die gedachten gingen al verloren toen hij zich richtte op Lucien, zijn focus er weer bij haalde. Hij had hem een vraag gesteld, nou wilde hij het antwoord niet missen. Niet dat hij veel aan het antwoord had, maar het was om even een gesprekspartner te hebben en even niet vast te zitten in zijn mindpalace. En hij was ergens ook redelijk geïnteresseerd, meer kennis over mensen was altijd goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucien

Lucien


Aantal berichten : 168
Registratiedatum : 09-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimewo maa 05, 2014 5:24 am

Lucien trok één wenkbrauw omhoog bij die vraag. Die had hij niet verwacht. "Pfoeh, dat is ook geen interessant verhaal," zei hij en hij leunde een beetje achterover. "Ik was een ijshockeyer op het allerhoogste niveau in Canada. Ik had best meegekund naar de Olympische Spelen van dit jaar. Maar ik wilde iets betekenen voor de wereld, voor de mensheid, en dat bereik ik hier door alle gevangenen binnen te houden en de buitenwereld voor hem te beschermen. Ik zit hier, omdat hier een plaats vrij was voor iemand die zware trainingen kon geven, dus dat is mijn job." Hij dacht er even over na. "Ik vind dit ook fijner dan een warme gevangenis, daarin kan ik in elk geval niet lekker sporten." Hij glimlachte en keek weer naar Grim. Hij zou maar niet vragen waarom die hier was, want dat was wel duidelijk. "Waarom wil je dat weten, als ik vragen mag?" Hij was ook oprecht nieuwsgierig tegenover de ander. Maar ook vriendelijk en er waren een hele hoop gevangenen tegenover hij hij dat niet was. De meesten hier verdienden het niet, vond hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Grim

Grim


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimewo maa 05, 2014 7:14 am

Grim merkte dat Lucien het vreemd vond dat hij een vraag over hemzelf stelde, hij kon zich wel voorstellen dat niet veel mensen om verhalen vroegen, zeker niet afkomstig van de bewakers, maar hij zag niet in waarom hij geen vragen kon stellen over de levens van die mensen. Het was niet alsof hij gevoelige dingen wou horen, daar zouden ze immers ook geen antwoorden over geven. Het was meer dat hij ziek werd van het praten over zichzelf, het altijd geven van antwoorden. Soms wou hij degene zijn die vragen stelde en dingen van anderen kreeg te horen. Hij luisterde naar Luciens verhaal, dat ging over zijn carrière als ijshockeyspeler op het allerhoogste niveau. Hij kon zelfs mee doen met de olympische spelen, maar hij koos er toch voor om bewaker te worden en iets goeds te doen voor de mensheid. Grim knikte licht en glimlachte kort om Luciens commentaar over het weer in Alaska. 'Canadees, dus. Ik snap wel waarom je voor Alaska koos. Met 10 graden onder nul is het nog steeds lente voor jullie.' Hij grinnikte licht en begon weer wat te frunikken aan het houten beeldje, hij kon zijn handen gewoon niet stil houden. Kort haalde Grim zijn schouders op bij Luciens vraag. 'Ik heb gewoon een beetje genoeg van het over mezelf praten. Mensen stellen mij altijd de vragen en soms wil ik degene zijn die vragen stelt.' zei hij en zette het beeldje recht neer op tafel. Hij vond nog niet dat het af was, maar de vorm die het had, was een kleine vogel. Hij glimlachte even, maar die vaagde weer weg.

Beeldje maar dan wat groffer en ruwer:
Het atelier 2Q==
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucien

Lucien


Aantal berichten : 168
Registratiedatum : 09-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimevr maa 07, 2014 4:00 am

Lucien moest vaag lachen om Grims opmerking. Natuurlijk was het flauw om te zeggen, maar hij vond het al heel wat om te zien dat deze jongen grapjes kon maken. "Wij Canadezen willen ook wel eens bijbruinen in de zon, hoor," zei hij lachend. Lucien was best een strandmens, maar als hij in een warm klimaat kwam, was dat puur en alleen voor zijn vakantie. "Dat snap ik wel," beaamde hij, toen Grim uitlegde dat hij niet over zichzelf wilde praten. "Maar als je het nu alleen over de leuke dingen in je leven zou hebben?" Hij glimlachte vriendelijk en half verwachtte hij een antwoord in de trant van: 'Maar ik heb geen leuk leven.' Zoveel negativiteit verwachtte hij wel van iemand als Grim, ook al zat deze duidelijk niet in één van zijn slechte Mirror-buien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Grim

Grim


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimeza maa 22, 2014 11:28 am

Grim lachtte zacht om Lucien's commentaar op zijn gegrapte opmerking en richtte zijn ogen op het beeldje, een lichte glimlach nog vaag aanwezig op zijn gezicht. Het was fijn om eens een normaal gesprek te kunnen voeren en even te kunnen lachen. Hij had het al een tijdje niet gedaan, dus hij voelde zich er al iets beter door. Lucien praatte verder, begreep zijn instelling wel richting het stellen van vragen, maar sloeg een andere weg in en vroeg iets over de positieve dingen. Grim hief zijn hoofd licht en keek ietwat bedenkelijk. Zijn leven was niet fantastisch geweest, hij had ontzettend veel problemen gehad door zijn mirror gedrag en dat was grotendeels de reden waarom hij hier zat. Ook was zijn vader lang niet altijd een positieve factor geweest. Als het niet aan hem had gelegen, zou Grim nooit hebben gejaagd en zou hij nu als profiler bij de FBI werken. 'Ik kan me weinig leuks bedenken, moet ik zeggen.' gaf hij eerlijk toe. 'Ik leefde in een afgelegen huis wat in de bossen lag, ik kwam weinig in aanraking met anderen, mijn vader was een jager en leerde mij zijn manieren. Op een gegeven moment begon mijn mirror-gedrag zich te vertonen en daar ging ik uiteindelijk de mist mee in.' Hij haalde zijn schouders wat op en keek weer op. 'Sorry dat ik zo depressief doe. Ik ben niet echt een straaltje zonlicht.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucien

Lucien


Aantal berichten : 168
Registratiedatum : 09-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimeza maa 22, 2014 11:26 pm

Lucien hoorde het aan en knikte een paar keer. "Oké, je bent inderdaad geen straaltje zonlicht," beaamde hij. "Maar is dat dan je slechte kan of je goede kant? Sorry dat ik het zo vraag, maar ik ben nogal benieuwd naar hoe Mirrors in elkaar zitten. Volgens mij kan begrip de omstandigheden hier wel wat verbeteren." Hij keek nog even naar Grim, toen naar het beeldje en liet zijn blik daarna door het atelier glijden. "Trouwens, waarom ging je de mist in?" Hij was nu toch weer vragen aan het stellen over Grim zelf, maar Mirror zijn hoefde toch niet te betekenen dat je in quarantaine gezet moest worden. Volgens Lucien kon je ook gewoon doorleven en spiegels mijden als je in de goede bui zat. Nu waren er veel spiegels in de wereld van vandaag, dus het was wel moeilijk. Maar niets was onmogelijk, toch.
Terug naar boven Ga naar beneden
Grim

Grim


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimezo maa 23, 2014 3:29 am

Grim bleef even stil bij Lucien's vraag en keek bedenkelijk naar zijn handen, vormde eerst de juiste woorden in zijn hoofd voor hij ze uitsprak. 'Dit is gewoon mijn goede kant, ook al ben ik nogal deprimerend. Dat komt eigenlijk meer doordat dit soort onderwerpen me niet echt in een topbui brengen en er sowieso al een draadje los zit in mijn hoofd, mirror-gedrag of niet, zoals psychologen dat altijd zo mooi zeiden. Mijn slechte kant is heel anders dan dat ik nu ben, maar tegelijkertijd is mijn slechte kant ook heel onvoorspelbaar. Daarom weet ik nooit of mijn slechte of goede kant aanwezig is. Zijn het mijn gedachten in een goede bui, of is de werking van de spiegel nog niet afgelopen? Ik denk dat het gedrag bij anderen veel zwart-witter is dan bij mij, om eerlijk te zijn.' legde Grim uit, al begon hij weer aan zijn woorden te twijfelen. Hij besloot er verder niet over na te denken en richtte zijn aandacht gewoon op Lucien, die toen met de gevreesde vraag kwam waarom hij de mist in was gegaan. Grim voelde een lichte prop in zijn keel en iets onzichtbaars drukte zwaar op zijn schouders. Hij sloeg zijn ogen neer en haalde even diep adem, voor hij zijn woorden liet vloeien. 'Ik schoot een persoon neer met een jachtgeweer... Recht door de nek, precies langs zijn halsslagader... Het was geen dodend schot, hij raakte slechts verlamd en hij zou doodgebloed zijn, als de ambulance niet op tijd was gekomen... Hij overleefde het, maar zijn onderlichaam heeft sindsdien nooit meer gewerkt...' Hij keek op naar Lucien, bijna in tranen. 'Als ik in spiegels kijk, doe ik mensen pijn. Mijn slechte kant is een monster, daardoor ben ik de mist in gegaan...'
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucien

Lucien


Aantal berichten : 168
Registratiedatum : 09-02-14

Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitimezo maa 23, 2014 5:16 am

"Ow, oké," antwoordde Lucien, die verder niet wist wat te zeggen. Hij zuchtte alleen maar en deed zijn best om Grim die niet te laten horen. Hij zou er maar niet meer op door vragen, dat bracht de jongen blijkbaar steeds meer in mineur. Dus bedacht hij iets anders om over door te gaan en hij keek naar het houten beeldje. "Je bent wel heel goed in hout snijden," zei hij glimlachend. "Heb je dat ook van je vader geleerd?" Hij keek Grim weer nieuwsgierig aan en zijn gezicht stond weer vrolijk als altijd. Nu was het moment niet om andere expressies te laten zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het atelier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het atelier   Het atelier Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het atelier
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Mirrors :: Het RPG :: Gezamelijke ruimtes-
Ga naar: